Na ruim 12 jaar bij Domus Magnus, gaat Lex in maart met pensioen. Afgelopen periode is bekend geworden dat locatiemanager Lex Corbijn 1 maart 2023 met vervroegd pensioen gaat. Inmiddels is zijn opvolger gevonden in Martijn Bol, hij is sinds de opening van de Lindeborg (2020) aldaar de zorgcoördinator.
Ervaring binnen Domus Magnus
Lex (65 jaar) is afgelopen jaren als locatiemanager betrokken geweest bij vele locaties, ook heeft hij zich beziggehouden met inkoop en het opzetten van nieuwe huizen. Een carrière om trots op te zijn! Zelf omschrijft hij het als volgt: ‘Ik kan niet lang op dezelfde plek blijven zitten en hetzelfde doen, ik heb uitdagingen nodig.’
Kiezen voor Martijn
Martijn (32 jaar) was twee jaar geleden één van de vier sollicitanten voor de functie zorgcoördinator bij de Lindeborg. Dit was nog voordat het pand gereed was.
Lex: ‘Ik heb toen al rekening gehouden met het feit of het een potentiële kandidaat was om mij in de toekomst op te volgen als locatiemanager. Wat voor mij doorslaggevend was om voor Martijn te kiezen, is zijn open houding.’
Oftewel: “what you see is what you get”. Dat hadden de andere sollicitanten een stuk minder. En daarnaast vind ik dat iemand complementair aan mij moet zijn, alleen zo kun je een goed duo (team) opbouwen.’
Martijn: ‘Lex en ik zijn tijdens het sollicitatiegesprek in de buurt op een informele wijze wat gaan drinken, dit was een fijne manier van kennismaken. Zelf werkte ik destijds al 12 jaar in de zorg en ben ik opgeleid als verpleegkundige. Dit was voor mij overigens wel de eerste ervaring met de particuliere zorg. Doordat Domus Magnus persoonsgerichte zorg levert, kan ik nu écht het verschil op kwaliteit van leven maken, dit maakt mijn werk voor mij betekenisvol. Ik heb altijd al de ambitie gehad om door te groeien en mensen in hun kracht te zetten. Van mensen coachen krijg ik energie.’
De Lindeborg en de toekomst
Als reactie op de vraag of hij de koers van Lex doorzet, geeft Martijn aan: ‘Van Lex heb ik afgelopen jaren veel geleerd, hij is op een laagdrempelige manier gemakkelijk benaderbaar. Deze toegankelijke houding vind ik heel belangrijk voor een locatiemanager. Wij onderscheiden ons hiermee van de concurrent, dat hoor ik terug van de bewoners, familie en externe partijen. Dus dat ga ik zeker niet veranderen.’ Lex vult aan: ‘Het is het complete plaatje als bezoekers hier zijn. Ons gebouw, de appartementen en vooral de sfeer. Dat is wat men als prettig ervaart en aanvoelt. Je creëert dit met elkaar. Voordat wij nieuw personeel aannemen, lopen ze een halve dag mee om te kijken of er ‘een klik’ is.’
Bewonersoverleggen
Ongeveer een jaar geleden zijn maandelijkse ‘bewonersoverleggen’, geïntroduceerd. Martijn licht toe: ‘Ik merkte op dat er vanuit onze bewoners behoefte ontstond om de locatiemanager frequenter te zien en te spreken. Toen opperde ik een overleg voor onze bewoners. Hier zijn we mee gestart en het bleek meteen een groot succes. Met gemiddeld 20 bewoners per maand, is dit zelfs ons best bezochte bijeenkomst. Er wordt altijd netjes een agenda en notulen door Lex gemaakt, deze krijgen alle bewoners geprint in de postvakjes. Men voelt zich hierdoor gehoord en serieus genomen.’
Wilt u ongeveer zes keer per jaar onze nieuwsbrief ontvangen?
Vult u dan uw gegevens in.